"Ce ne face viata frumoasa? Ce ne aduce implinire?"



"Ce ne face viata frumoasa? Ce ne aduce implinire?" 
Acestea sunt cele mai frecvente intrebari la care raspunsul difera de la persoana la persoana si nu neaparat pentru ca suntem, noi, ca oameni diferiti ci pentru ca traim lucruri diferite, simtim dierit si cel mai important vrem lucruri diferite… sau poate ca nu. Cel putin asta am crezut pana am vazut un filmulet despre un studiu care se desfasoara de 75 de ani si, culmea, inca mai continua chiar si in momentul de fata. L-am vizionat cu atentie si i-am dat dreptate, dar am facut asta pentru ca am deja o experienta de viata, nu vasta, dar destula incat sa realizez ce este cu adevarat important.
Iar, important pentru toate aspectele vietii noastre sunt relatiile, ele sunt cele care ne mentin sanatosi si fericiti. Relatiile sociale pe care le avem cu familia, prietenii, comunitatea din care facem parte, ne fac mai fericiti, desi nu realizam asta, ne mentin si fizic mult mai sanatosi si ne fac sa traim mai mult.
Cercetatorul Robert Waldinger, vorbeste in expunerea sa si despre toxicitatea singuratatii si izolarii noastre de ceilalti, care duce la degradarea sanatatii ceea ce face ca speranta de viata sa scada foarte mult. Bineinteles ca ne putem simti singuri intr-o relatie, intr-un grup de prieteni sau langa familia noastra, ceea ce ne duce in alt punct al problemei si anume ca, defapt, si mai important in relatiile pe care le avem este tocmai caliatea lor.

Deci nu este o idee buna sa alergam, acum ca am aflat informatia asta, dupa orice relatie cu oricine, ci important este sa alegem oamenii in preajma carora ne simtim bine, evoluam si ne bucuram pentru ca numai cu acestia putem dezvolta, cu adevarat, relatii de calitate, sanatoase care pot dura o viata. Iar asta ma duce cu gandul si la ideea ca relatiile si prietenii trebuie sa se masoare prin calitate nu cantitate.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Templul plăcerilor interzise... Kandariya Mahadeva

Oboseala își cere tributul...